Ogłoszono przez Andrzej Jankiewicz

Dział Budżetowo - Finansowy

  • Kierownik: Roland Ballo
  • Siedziba:
    11-440 Reszel, ul.Rynek 24, pok. 4
  • Zakres spraw i zadań do realizacji:

    1. Przygotowywanie projektu budżetu gminy,
    2. Prowadzenie ewidencji dochodów i wydatków budżetu gminy i pozostałych rachunków budżetu gminy według obowiązującego planu kont, przestrzeganie dyscypliny wykonywania budżetu gminy,
    3. Prowadzenie urządzeń księgowych zgodnie z ustawą o rachunkowości i zakładowym planem kont, instrukcją obiegu dokumentów finansowych oraz instrukcją w sprawie prowadzenia inwentaryzacji środków trwałych,
    4. Sporządzanie zbiorczych sprawozdań i bilansów,
    5. Obsługa kredytów i pożyczek gminnych,
    6. Prowadzenie ewidencji umów rodzących zobowiązania finansowe Gminy,
    7. Nadzór nad opracowaniem i realizacją planów finansowych jednostek i zakładów budżetowych wykonujących budżet gminy,
    8. Analiza wykorzystania budżetu, sporządzanie sprawozdań z realizacji budżetu Gminy oraz przygotowanie informacji dla Rady czy Burmistrza,
    9. Obsługa finansowo - księgowa Urzędu jako jednostki budżetowej, a w szczególności:
    1)prowadzenie urządzeń syntetycznych księgowości dochodów podatkowych, niepodatkowych, wydatków budżetowych oraz środków pozabudżetowych i inwestycji,
    2)prowadzenie urządzeń analitycznych dochodów podatkowych i niepodatkowych, wydatków budżetowych, inwestycji oraz środków pozabudżetowych,
    3)windykacja niepodatkowych dochodów budżetowych, m.in. wieczystego użytkowania dzierżawy, mandaty i inne,
    4)prowadzenie gospodarki kasowej i druków ścisłego zarachowania w Urzędzie,
    5)księgowanie syntetyczne i analityczne środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych,
    6)prowadzenie spraw płacowych pracowników Urzędu, wszelkie rozliczenia z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i Urzędem Skarbowym, w tym: zgłaszanie pracowników do ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego,
    7)rozliczanie delegacji krajowych, zagranicznych oraz ekwiwalentu za używanie samochodów prywatnych do celów służbowych,
    8)współopracowywanie i realizacja planów finansowych w dziale administracja samorządowa,
    9)sporządzanie sprawozdań finansowych i bilansów z w/w rodzajów działalności,
    10) sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych,
    11) ewidencja podatku VAT i rozliczenia z Urzędem Skarbowym,
    12) ewidencja majątku gminy,
    13) rozliczanie inwentaryzacji,
    14) dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
    15)sporządzanie sprawozdań ze stanu środków trwałych do Urzędu Statystycznego,
    16) naliczanie i odprowadzanie składek na PFRON,
    10. Prowadzenie spraw w zakresie planowania i realizacji wpływów z podatków i opłat lokalnych a, w szczególności:
    1)powadzenie ewidencji podatników i inkasentów,
    2)gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym składanych przez podatników deklaracji i informacji podatkowych,
    3)wymiar, pobór podatków i opłat lokalnych:
    1/ podatek od nieruchomości,
    2/ podatek rolny,
    3/ podatek leśny,
    4/ podatek od środków transportowych,
    5/ podatek od posiadania psów,
    6/ opłata administracyjna,
    7/ opłata targowa,
    4)prowadzenie spraw związanych z udzielaniem ulg, zwolnień, odroczeń i umorzeń w zakresie podatków i opłat stanowiących dochody gminy,
    5)  wydawanie zaświadczeń w zakresie podatków i opłat lokalnych , w tym o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzenia stanu zaległości, o dochodowości gospodarstwa rolnego,
    6)  przygotowywanie projektów uchwał w zakresie podatków i opłat lokalnych,
    7)  podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego,
    8)  planowanie podatków i opłat oraz sporządzanie sprawozdań w tym zakresie,
    9)  przygotowywanie decyzji wymiarowych, umorzeniowych, przesunięć terminów płatności, rozłożenia na raty wraz z materiałami pomocniczymi dla Burmistrza,
    10) prowadzenie analitycznej księgowości w zakresie podatków i opłat lokalnych,
    11) wystawianie upomnień, tytułów wykonawczych i zajęcia hipotek,
    12) prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
    13) rozliczanie wpływów podatków przyjmowanych przez sołtysów,
    11. Prowadzenie spraw w zakresie obliczania płac i zasiłków z ubezpieczenia społecznego pracowników, w tym: wydawanie zaświadczeń dotyczących wynagrodzeń pracowniczych,
    12. Prowadzenie dokumentacji emerytalno - rentowej pracowników,
    13. Naliczanie i księgowanie środków finansowych Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych
    14. Prowadzenie rozliczeń finansowych w ramach umowy z Powiatowym Urzędem Pracy,
    15. Wydawanie zaświadczeń do obliczania kapitału początkowego i emerytur,
    16. Nadzór nad przeprowadzeniem i rozliczeniem wyników inwentaryzacji składników majątkowych Gminy,
    17. Obsługa finansowo - księgowa zadań administracji rządowej zleconych i powierzonych Gminie.

  • Telefon kontaktowy:
    tel. (0-89) 755 39 22
  • Godziny urzędowania:
    od poniedziałku do piątku
    7:30 - 15:30
  • Wyślij e-mail:
    Wyślij e-mail

Załatwiane sprawy